Üdvözlöm a Kerületi Újság oldalon.   Click to listen highlighted text! Üdvözlöm a Kerületi Újság oldalon. Powered By GSpeech

Hirdetésfelvétel budapesti nyomtatott önkormányzati újságba

A koronavírus-járvány miatt 2020 második félévében tizenhárom százalékkal csökkent a televíziós termékmegjelenítések száma 2019 azonos időszakához képest - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága kedden, a médiatanács legutóbbi, március 30-ai ülésén elfogadott tanulmányra hivatkozva az MTI-vel.

    A hatóság közleményében kifejtette, a tanulmányban az országos kereskedelmi televíziók 2020 második félévében sugárzott, saját gyártású műsorait elemezték. A hat hónap alatt 2427-féle márkát hirdettek, összesen 17 675 ilyen típusú hirdetés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, 13 százalékkal kevesebb a 2019 azonos időszakában regisztrálthoz képest (20 412).
    Ennek legfőbb oka a koronavírus-járvány következtében kialakult műsorstruktúra-változás lehet: a saját készítésű műsorszámok forgatása nehézkessé vált, a gazdasági változások miatt kevesebb lett a hirdető - összegzett az NMHH.
    Hozzátették, a legtöbb hirdetés - 3415 eset - az RTL Klub Reggeli című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1428) és Az év hotele (1085) követett. A TV2 legtöbb termékmegjelenítéses műsora, a Mokka (575) a nyolcadik helyet szerezte meg.
    A hatóság kiemelte továbbá, hogy a nők még mindig alulreprezentáltak a televíziós hírműsorokban.
    Emlékeztettek arra, hogy a médiatanács elfogadta a hírműsorok társadalmi sokszínűségét - az egyes társadalmi, gazdasági és etnikai csoportok reprezentációját - vizsgáló legfrissebb, 2020-ra vonatkozó hatósági tanulmányt is. Az elemzett kategóriákon belül az elmúlt évekhez hasonlóan a gazdasági élet szereplői közül a szolgáltatási szféra képviselői jelentek meg leggyakrabban, 76,5 százalékban. A nemek megjelenési arányai átlagosan mintegy háromnegyedes többséget mutattak a férfiak javára: a nők legtöbbször (29,4 százalék) a kereskedelmi hírműsorokban kaptak nyilvánosságot. A vizsgálat a következő közszolgálati és kereskedelmi hírműsorokat dolgozta fel: M1 esti Híradó; Duna TV Híradó; Kossuth rádió 180 perc, Déli Krónika, Esti Krónika, TV2 Tények, RTL Klub Híradó, Magyar ATV Híradó, Hír TV Híradó.
    A hatóság bejelentette azt is: a tanács megállapította, hogy a Budapest 89,5 MHz körzeti rádiós frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázat nyertese az egyedül pályázó Radio Plus Kft.
    Hangsúlyozták, a testület a szolgáltató kérelmére a május 3. és október 29. közötti időszakra ideiglenes jellegű kereskedelmi szerződés megkötéséről döntött a Közösségi Rádiózásért Egyesülettel, amely a Spirit FM néven hallható szolgáltatását sugározza majd a Budapest 92,9 MHz-es frekvencián. A hatályos szabályok szerint a médiaszolgáltató lemondott az eddigi, Budapest 87,6 MHz frekvencia közösségi használatáról.
    A szolgáltatók kérelmére a médiatanács engedélyezte, hogy április 1-jétől a VLNC FM Rádió Kft. Székesfehérvár 101,8 MHz-en működő jogosultsága, valamint a Best Rádió Kft. Eger 100,7 MHz-en, Zalaegerszeg 88,9 MHz-en és Szolnok 102,4 MHz-en működő jogosultságai is hálózatba kapcsolódjanak a budapesti Best FM-mel. Ettől a naptól egyúttal a szolnoki szolgáltatás Amadeus Rádió helyett 102,4 Best FM néven sugározza műsorait - olvasható az NMHH közleményében.
    Kiemelték, a grémium véglegesítette a Szekszárd 104,5 MHz és a Salgótarján 99,3 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű pályázati felhívásait, valamint elfogadta a szintén közösségi Szekszárd 102,5 MHz, a Komló 91,4 MHz és a kereskedelmi jellegű Pápa 95,7 MHz-re vonatkozó tervezeteket. A dokumentumok a hatóság honlapján olvashatók.
    Az NMHH tájékoztatása szerint a grémium a Gyula Televízió szolgáltatóját burkolt reklámozás miatt figyelmeztette, mert ott a híradó egyik decemberi, négyszer sugárzott adásában egy helyi húsmárka részletes bemutatásával vásárlásra sarkallhatták a nézőket. Ilyet a törvény csak reklámblokkban engedélyez.
    A testület figyelmeztette a Városi Televízió Szeged szolgáltatóját is, mert az az ÉPI-TECH című műsor egy vizsgált januári adásában a támogató építőipari cégről és annak termékeiről olyan reklámértékű információkat közölt, amely a vállalkozás szolgáltatásainak igénybevételére ösztönözhetett.

Forrás: MTI

 

A Budapest rovat további hírei

Egy lakásvásárlással, felújítással kapcsolatos döntésnek fontos része, hogy tájékozódunk arról, milyen forrásokra, segítségre számíthatunk.
Átfogó szemléletformáló kampányt indít 2022-ben a Budapesti Közlekedési Központ az Európai Unió által finanszírozott VEKOP kerékpáros beruházásokhoz kapcsolódóan.
Megkönnyíti az együttműködést, ha ismerjük egymás viselkedési stílusát.
Készíts egy barátaidnak szóló meggyőző, maximum 3 perces videót arról, hogy miért legyenek ők is az internet ászai!
A változások a feje tetejére állíthatják az életünket, boldogulásunk ilyenkor azon múlik, mennyire vagyunk képesek a helyzetet elfogadni, és új tervet kidolgozni.
A turné igazi ünnepnek ígérkezik mind Justin, mind a rajongói számára, akik már türelmetlenül várják az új showkat.
Idén harmadik alkalommal írta ki a Ludwig Múzeum a díjpályázatot, amelyre olyan múzeumpedagógusok, pedagógusok, művészek, művészettörténészek, kurátorok jelentkezését várta, akik a saját területükön...
Napjainkban a stressz, a rendszertelen életmód, az étkezési szokások és számos egyéb tényező hatására sokan szenvednek valamilyen emésztési problémától, amelynek gyökerét orvosi vizsgálatok által...
A koronavírus-járvány 4. hulláma során ismét kulcskérdéssé vált, hogy ki és mikor veszi észre magán a Covid tüneteit, és mikor tudja diagnosztizálni azt.
A magyar családi patikák országos hálózatát működtető Kulcs Patikák az SOS Gyermekfalvak támogatásával indítja el hosszútávú jótékonysági programját.

A címlapról

Egy lakásvásárlással, felújítással kapcsolatos döntésnek fontos...
A nagy sikerre való tekintettel egy héttel meghosszabbította a...
Átfogó szemléletformáló kampányt indít 2022-ben a Budapesti...
A kerület több pontján is adventi és hanukai gyertyákat gyújtottak...
A mai fiatalok derűlátóbbak a szüleiknél, ugyanakkor hatékonyabb...
Gulyás Gergely azzal kezdte a csütörtöki Kormányinfót, hogy a...

Könyvajánló

Megkönnyíti az együttműködést, ha ismerjük egymás viselkedési stílusát.
A változások a feje tetejére állíthatják az életünket, boldogulásunk ilyenkor azon múlik, mennyire vagyunk képesek a helyzetet elfogadni, és új tervet kidolgozni.
Miként tette naggyá az értelem és az erkölcsi szándék a Nyugatot?
Tánc-szín-játék címmel jelent meg Zs. Vincze Zsuzsa koreográfus, dramaturg, a Magyar Nemzeti Táncegyüttes szakmai vezetőjének könyve, több évtizedes alkotói munkájának lenyomata.

Blogok, vélemények, olvasók írásai

Némelyek szerint nem létezik a gyermekeket célzó szexuális lobbi. Erre ismét rácáfolt a valóság - Magyarországon.
Pénteki munkanap, 11:45, az Erste számlák nem elérhetőek Dzsordzsal.
Ha miattuk újabb lezárásokra kényszerül az ország, lesz irgum-burgum!

Civil szervezetek, alapítványok, egyesületek hírei

Idén is megszervezte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a „TeSzedd! Önkéntesen a tiszta Magyarországért” akciót, ami hazánk legnagyobb önkéntes hulladékszedési akciója.
A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége 2021-ben is meghirdeti az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat, ráadásul két kategóriában.
Az idén épp negyven éve átadott, a Mátyás-templommal szemben lévő egykori diplomataházat a nemzeti bankhoz kötődő alapítvány építi át.

hirdetés


A hajhullás a 30-50 közötti férfiak 30%-át érinti, efelett az arány 50%-ra nő. Nem lehet csupán néhány kenc segítségével háborút viselni. Legyőzéséhez bizony műtétre van szükség, már amennyiben nem tudunk beletörődni a hajhullásba. Nézzük, mi történik a műtét során. (x)

A magyar szív örökre befogadta és intézményesítette a vajazó kést, mint univerzális eszközt, azonban a ház körüli teendőkre azért vannak ma már jobb, használhatóbb alternatívák.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech